Forum organizacji Omlety z gry Anarchy Online

My WCALE nie jesteśmy uzależnieni!

Forum Forum organizacji Omlety z gry Anarchy Online Strona Główna -> Tips & Tricks -> Mechanika gry: implanty i klastry (implants & clusters)
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Mechanika gry: implanty i klastry (implants & clusters)
PostWysłany: Czw 17:14, 08 Mar 2007
Issica
Prezydent

 
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





Co to są implanty? Czy też muszę je mieć?

Implanty pozwalają na zwiększenie umiejętności (abilities i skills). Im większe umiejętności (oczywiście nie wszystkie, tylko te kluczowe), tym postać jest lepsza - może używać lepszej broni, lepszych pancerzy, lepszych nano i mieć różne inne specjalne cechy. Posiadanie dobrych, wysokiej jakości (QL) implantów podnoszących kluczowe umiejętności profesji jest jedną z najważniejszych rzeczy, o którą trzeba dbać w trakcie rozwijania swojej postaci.

Skąd je wziąć?

Po stworzeniu nowej postaci, nie masz na sobie żadnego implanta. Co więcej, na swojej drodze rozwoju nie napotkasz nawet żadnego questa, który pomoże ci w opanowaniu trudnej sztuki implantowania się. Trudno, czasem niektórych rzeczy trzeba dowiedzieć się samemu.

Najlepiej zacząć od wizyty w sklepie. W każdym Basic Supermarket jest sekcja Profession Implants. (Dla sklepów Omni: wchodzisz do sklepu, natychmiast po wzonowaniu skręcasz w prawo). Tam znajduje się seria maszynek sprzedających gotowe, zrobione implanty dla każdej profesji, w kilku zgrabnych QL (aż do QL 100). Dla początkującej postaci, set implantów dla własnej profesji przeważnie starcza jakiś czas.

Wady gotowych, kupnych implantów:
  • dla początkujących mogą się wydawać szokująco drogie
  • nie zawsze buffują to co trzeba
  • prawie nigdy nie buffują tego co trzeba maksymalnie
  • wymagają abilitiesów, które nie każdy rozwija

Zalety gotowych, kupnych implantów:
  • są gotowe, zrobione i można kupić cały komplet w tym samym QL w jednym sklepie
  • można kupić i używać implanty „oficjalnie” przeznaczone dla innych profesji
  • początkującym mogą zasugerować, które umiejętności są kluczowe dla ich profesji

Jak je na sobie zamontować?

Implanty można montować tylko przy pomocy „maszynki”, czyli Stationary Surgery Clinic, dostępnej w każdym sklepie. Można również znaleźć / kupić przenośne jej wersje (Portable Surgery Clinic), jednak ich przydatność jest na tyle nikła, że nie znam nikogo, kto ich używa.

Stationary Surgery Clinic dostępna jest w każdym sklepie. Po kliknięciu na nią prawym klawiszem, w NCU pojawia się [link widoczny dla zalogowanych]. Dopóki siedzi w NCU, można operować implantami. Efekt ten działa 5 minut lub do wyjścia ze sklepu. Maszynka pobiera niewielką opłatę za kazde użycie (kilkaset kredytów). Ma również dodatkowy efekt w postaci wyleczenia 1000 HP i 1000 NP.

Na każdym implancie napisane jest, jakich wymaga umiejętności. Wszystkie implanty wymagają dwóch abilitiesów i Treatmentu. Wzór na wymagania abilitiesów to 2 * QL implantu + 4, niestety nie znam wzoru na wymagania treatmentu (tylko tyle, że jest to „trochę więcej niż 4 * QL implantu”...).

Najmilszym chyba efektem „maszynki” jest to, że w trakcie działania dodaje 100 do Treatmentu. Tego efektu nie mają przenośne wersje i dlatego nikt ich nie używa.

Implanty umieszcza się w zakładce Implants okienka Wear. Wystarczy nacisnąć ctrl+1, by otworzyło się okienko "wear", tam najbardziej po prawej stronie jest zakładka "implants". Znajduje się tam trzynaście miejsc na implanty: oczy (Eye), głowa (Head), uszy (Ear), oba ramiona (Right i Left Arm), klatka piersiowa (Chest), oba nadgarstki (Right i Left Wrist), miednica (Waist), obie dłonie (Right i Left Hand), nogi (Leg) i stopy (Feet). W każde z tych miejsc można włożyć jeden implant. Implanty mają przypisane miejsca (nie można włożyć głowy w rękę, niestety).

Po uaktywnieniu kliniki (wystarczy na niej kliknąć prawym klawiszem), można dowolnie wyjmować, wkładać i ogólnie zmieniać implanty. Wkładać implanty można tylko wtedy, kiedy docelowy slot jest pusty, więc w przypadku zamiany, najpierw trzeba wyjąć stary implant a potem dopiero włożyć nowy.

Wszystkie bonusy z implantów dostaje się natychmiast po włożeniu. Z uwagi na to, że by włożyć nowy implant trzeba zdjąć stary, implanty nie są hotswapowalne.

Anatomia implantu

Budowę implantu omówimy na przykładzie [link widoczny dla zalogowanych].

Każdy implant składa się z czterech części:
  • Bazy (w tym przypadku [link widoczny dla zalogowanych]). Baza odpowiada za miejsce, do którego da się implant włożyć (w naszym przykładzie, implant wchodzi w prawe ramię - right arm - i nigdzie indziej).
  • Klastra shiny (w tym przypadku [link widoczny dla zalogowanych]). Od klastrów zależą modyfikatory, jakie daje implant, a klaster shiny daje najwięcej ze wszystkich. Warto zapamiętać: na ikonce klastra shiny znajdują się trzy jasne "kropeczki", klaster shiny daje 50% maksymalnego możliwego zaimplantowania danej umiejętności oraz jest najdroższy ze wszystkich.
  • Klastra bright (w tym przypadku [link widoczny dla zalogowanych]). Warto zapamiętać: na ikonce klastra bright znajdują się dwie jasne "kropeczki" i daje on 30% maksymalnego możliwego zaimplantowania danej umiejętności.
  • Klastra faded (w tym przypadku [link widoczny dla zalogowanych]). Warto zapamiętać: na ikonce klastra faded znajduje się jedna jasna "kropeczka", daje on 20% maksymalnego możliwego zaimplantowania danej umiejętności i kosztuje prawie nic.

Każdy implant może mieć w sobie maksymalnie trzy klastry, każdy innego rodzaju. Nie można (niestety Smile ) włożyć trzech klastrów shiny. W jedym implancie może znajdować się tylko jeden klaster danego typu. Włożenie wszystkich trzech typów nie jest obowiązkowe, można mieć implant z tylko dwoma, albo tylko z jednym klastrem.

Z powyższego przykładu wynika, że klastry mają w nazwie (a więc pewnie i w wymaganiach) dokładną nazwę miejsca do którego pasują. To prawda - każda umiejętność (czy to skill, czy atrybut) ma przypisane sobie dokładnie trzy klastry - jeden shiny, jeden bright i jeden faded, a klastry te mają dokładnie określone położenie. Można mieć w sobie 13 implantów (bo jest 13 miejsc na zakładce "implants"), ale jedynie maksymalnie trzy z nich będą zwiększać jedną umiejętność (stąd określenia 50%, 30% i 20% w liście powyżej - klastry shiny, bright i faded sumują się do 100% i więcej nie będzie).

Tak, może się zdażyć, że umiejętności, które chciałbyś podbić implantami, mają klastry w nachodzących na siebie miejscach. Najpopularniejszym rozwiązaniem, w przypadku skilli "tak samo ważnych", jest zaimplantowanie jednego skilla shiny i drugiego bright + faded. W ten sposób obie umiejętności wzrastają o tyle samo.

Budowa własnych implantów

Tak jest, implanty można budować samemu! Bardzo miła informacja, zważywszy że gotowe implanty w sklepach występują jedynie do QL 100.

Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić przed skonstruowaniem własnego implantu, jest stwierdzenie, jaki implant jest naprawdę potrzebny. Implanty sklepowe, przydatne na początku, są dalekie od doskonałości i raczej nie warto się na nich wzorować.

Do konstrukcji własnych implantów najlepiej zaprząc zewnętrzne programy. Klastrów jest mnóstwo i łatwo się w nich pogubić.
  • [link widoczny dla zalogowanych] - chyba najlepszy dostępny projektant implantów.
  • [link widoczny dla zalogowanych] - online, bez praktycznie żadnych dodatkowych funkcji
  • [link widoczny dla zalogowanych] - online, tak samo bez dodatkowych funkcji, za to wynikowy url można pokazać znajomym którzy mogą zestaw implantów (ewentualnie) ocenić.

Skąd wziąć bazy?

Bazy do QL 125 sprzedawane są w każdym sklepie. (QL 125 w superior oczywiście.) Bazy powyżej tego QL (aż do 250) można znaleźć na misjach, są rollowalne przy pomocy Clicksavera, można je podnieść praktycznie z każdego martwego moba. Bardzo często padają z mobów-robotów. Bazy aż do QL 275 można znaleźć na wysokolevelowych misjach branych przez fixera z wysokim Break and Entry. Bazy aż do QL 300 padają w Primus Camp ([link widoczny dla zalogowanych] albo [link widoczny dla zalogowanych]).

QL bazy jest głównym czynnikiem warunkującym QL przyszłego implantu.

Skąd wziąć klastry?

Klastry aż do QL 200 są sprzedawane w normalnych sklepach (w tradeskill departament). Naprawdę. Najczęściej jest tak, że właściwego QL oczywiście nie ma - trudno. One naprawdę są sprzedawane w sklepach. Żeby skompletować zestaw klastrów wymaganego QL, przeważnie trzeba się nabiegać po różnych sklepach. Prócz tego, tak jak bazy, są one dostępne w misjach, rollowalne i padają w Primus Campie.

QL klastra nie może być mniejszy niż 82% QL bazy dla klastrów faded, 84% QL bazy dla klastrów bright i 86% QL bazy dla klastrów shiny. Klaster może być jednak dowolnie duży (nawet dla małych baz). Niezależnie od QL klastra, końcowe modyfikatory implantu będą zależały od QL bazy.

Jak to teraz ze sobą skleić?

Do klecenia implantów nie trzeba żadnych narzędzi, jedynie umiejętność Nano Programming (NP). Wymagania NP zależą od klastra, dla shiny jest to 6x QL klastra.

TBC - zostało jeszcze prawie wszystko do opisania Smile w tym czasie polecam [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Issica dnia Pon 17:17, 12 Mar 2007, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Re: Mechanika gry: implanty i klastry (implants & cluste
PostWysłany: Pią 22:18, 09 Mar 2007
Dymek
Romantyk i PR

 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





Issica napisał:
Co to są implanty? Czy też muszę je mieć?
Skąd je wziąść?


Skąd je wziąć!!!!

Tak czy siak, fajny poradnik i bardzo przydatny. Wink
Oby tak dalej, może niedługo stworzy się całkiem obszerny zbiór poradników. Sam się zastawiałem nad napisaniem jednego dot. GUI / HUD. Ustawienie początkowe nie jest najlepszym z możliwych i drobne lub większe modyfikacje ułatwiają życie. W takim razie oficjalnie rezerwuję sobie ten temat, a ponieważ ostatnio mój czas grania został radykalnie ograniczony, mam dużo czasu na skupienie się na poradniku...jednak znając siebie może nic z tego nie wyjść Wink
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:36, 10 Mar 2007
Issica
Prezydent

 
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





Orto naziiii!
Poprawiam Razz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:34, 11 Mar 2007
Jef
Ministerstwo Wojny

 
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





więcej poradników plx, łatwiej napisać "omlety.fora.pl" niż komuś na priv tłumaczyć podstawy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:13, 11 Mar 2007
Anna
Przywódca Opozycji

 
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rome Green





Hej

A ten ktos ci napisze po 15 minutach ze nic z tego nie rozumie i zebys mu to wytlumaczyl

pozdro
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:06, 11 Mar 2007
Issica
Prezydent

 
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





Anna napisał:
A ten ktos ci napisze po 15 minutach ze nic z tego nie rozumie i zebys mu to wytlumaczyl


Ale ja się staram pisać czytelnie! Naprawdę się staram!
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:17, 12 Mar 2007
Issica
Prezydent

 
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





Trochę rozwinęłam - ktoś zna dokładną formułe na wymagania NP dla bright i faded?
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:25, 12 Mar 2007
Anna
Przywódca Opozycji

 
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rome Green





Hej

Iss z tymi formulkami co do wymagan NP to jest troche nie tak. To nie tak ze 6x dla shin. Np robisz impa ql 200. Wiec wkladajac shin clustra prawie wszystkie wymagaja 1k. Zdarzaja sie ze 900 NP wymagaja. A raz jak pchalam jakis shin do chesta to zawolal 1,2k. Ale to tylko raz. Poza tym wymogi sa zaleznie ql koncowego impa (chyba).

pozdrawiam
Zobacz profil autora
Mechanika gry: implanty i klastry (implants & clusters)
Forum Forum organizacji Omlety z gry Anarchy Online Strona Główna -> Tips & Tricks
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin