Issica |
Prezydent |
|
|
Dołączył: 04 Paź 2006 |
Posty: 273 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
Podstawy skryptowania
Co to w ogóle jest
Skrypty pozwalają na automatyzację niektórych czynności w AO i znacznie uprzyjemniają życie.
Są to małe pliki tekstowe zawierające komendy Anarchii - jeśli można coś wykonać z chata (na przykład emotkę) to można to zrobić ze skryptu.
Wszystkie skrypty przechowywane są w katalogu "Anarchy Online\Scripts".
Przepis na stworzenie własnego skryptu:
1. Stwórz plik w katalogu "Anarchy Online\Scripts", przy czym "Anarchy Online" to katalog, gdzie masz zainstalowaną Anarchię.
Plik, który stworzysz, musi mieć nazwę taką, jak chcesz nazwać skrypt, i NIE MOŻE MIEĆ ROZSZERZENIA.
Dla potrzeb tego tutoriala nazwiemy plik tyvm. Będzie można go wywołać z anarchii przez /tyvm w dowolnym okienku chata. Jeśli ten plik miałby rozszerzenie (np. tyvm.txt), z anarchii trzeba by go było wywoływać przez /tyvm.txt, co nie jest wygodne.
2. Plik ten edytujemy zwykłym edytorem tekstowym, na przykład Notatnikiem.
W każdej linii wpisujemy to, co chcemy żeby skrypt robił. Nasz przykładowy skrypt będzie dziękował - bardzo przydatne po dostaniu wyczekiwanego buffa.
W pierwszej linii skryptu umieścimy
/say Thank you very much!
Oznacza to, że do kanału Vicinity (uruchamianego przez /say) posłane zostanie nasze podziękowanie.
W drugiej linijce umieścimy
/bow
Spowoduje to, że nasza postać wdzięcznie (no, chyba że jest atroxem) się ukłoni w podziękowaniu.
3. To chyba starczy jak na przykładowy skrypt, zapisujemy plik i testujemy go w Anarchii przez wpisanie /tyvm w dowolnym okienku chata.
Bonusy i ograniczenia
W skryptach, w przeciwieństwie do komend tekstowych w chacie, można używać zmiennych:
%t - twój nano-target (czyli to, co wytabowałeś lub kliknąłeś).
%f - twój fighting-target (to z czym walczysz).
%m - ty sam!
%1, %2, %3 i tak aż do %9 - parametry, z którymi wywołałeś skrypt.
Czego nie da się zrobić w skryptach:
Nie da się prowadzić walki. Nie ma skryptów na ataki specjalne, rozpoczęcie walki ani nawet na używanie skrótów z quickbara. Working as intended, inaczej gra stałaby się zbyt łatwa.
Jedna linijka skryptu nie może mieć więcej niż 1024 znaki - to jest już ewidentny błąd programistów, ale też nic z tym nie zrobimy.
W następnym odcinku wrzucę kolekcję własnych skryptów, a także (może) parę linków do innych tutoriali, ale chwilowo jestem w pracy i piszę z głowy |
|