Forum organizacji Omlety z gry Anarchy Online

My WCALE nie jesteśmy uzależnieni!

Forum Forum organizacji Omlety z gry Anarchy Online Strona Główna -> Tips & Tricks -> Towery - czyli jak pomóc Jefowi utrzymać nasze bazy...
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Towery - czyli jak pomóc Jefowi utrzymać nasze bazy...
PostWysłany: Pon 13:37, 06 Lis 2006
Issica
Prezydent

 
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





...i przy okazji coś z tego mieć Smile, kolejny poradnik z serii "Issi wie wszystko".

Po co komu towery
Jest kilka powodów, dla którego posiadanie własnej wieży i całego towersajta jest fajne:
  • Bo fajnie jest wejść na pole i przeczytać "Controller: Omlety"
  • Bo jak nie mamy miasta to chociaż towery miejmy
  • Bo posiadanie towersajta daje możliwość posiadania kontraktów organizacji
  • Bo posiadanie własnego personalnego towera daje personalne modyfikatory
  • Bo im więcej wież stoi na polu, tym większy jest dmg shield Control Towera, czyli tym (m.in) trudniej odbić nam pole

Dobra, chcę towera! Jak to zrobić?
Nie jest to takie skomplikowane na jakie wygląda.

Tower shop
Najpierw warto się wybrać do sklepu i zobaczyć co mają. Dla nas łatwo dostępne są dwa towershopy - w [link widoczny dla zalogowanych] i w [link widoczny dla zalogowanych]. Jest jeszcze Tower shop w Old Athens, który również obsługuje klientów omni, jednak na drodze do niego mogą nam stanąć clanowe guardy. Wyprawa na własne ryzyko.
Na tych mapkach towershopy zaznaczone są żółtymi krzyżykami (nie x, nie o, nie cztery kropki, tylko krzyżyk).
Po wejściu do sklepu, na lewo mamy salon samochodowy (manty, adagi i inne śliczności, tak, stilleto też), a na prawo sklepy z wieżami. Szukamy tego z "pre-build towers" i pogrążamy się w czytaniu, co takie towery mają nam do zaoferowania...

Wieże ze sklepu
Tak, jest ich dużo. Tak, każda daje co innego.

Turrety
Turrety, jak wiadomo, strzelają do wrogów. Jeżeli ktoś przyjdzie podbić naszego towersajta, to turrety będą go bić. Prócz tego, posiadanie turreta daje jego właścicielowi miłe bonusy:

  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje Martial Arts, Brawl, Riposte i Dimach
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje Matter Metamorphosis i Biological Metamorphosis
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje MeleeAC (tak, ta jest bez sensu, warto ją stawiać tylko kiedy nie ma innego wyboru)
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje wszystkie AC


Conductory
Conductory robią wrogom krzywdę w bardziej subtelny sposób - debuffują ich, zabierając im różne przydatne skille, jeśli stoją za blisko. Prócz tego, posiadanie conductora daje właścicielowi różne bonusy:


  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje Nano Init
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje Max Health
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje Max nano
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje Pistol, Rifle, Smg, Shotgun, Assault rifle, Ranged energy, Multi ranged, Burst, Fling shot, Aimed shot, Full auto - tak, to jest taki mały wrangielek dla strzelających profesji. Ma wadę - pewnie i tak nie będzie w odpowiednim ql.
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje Melee Init i Physical Init
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje Concealment
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje AddAllDef
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje Sensory Improvement i Psychological Modifications


Wieże od tradeskillera
Jasne, jak mamy wieże ze sklepu, to muszą być jakieś inne. Te inne oczywiście są fajniejsze, ale zrobienie ich jest pewnym problemem. Wymagają składników, dużej ilości trejdskili i chodzą w qlach które są jeszcze poza naszym zasięgiem.

Turrety

  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje shield damage (nie wszystkie AC, ale nie chce mi się ich wypisywać)
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje Projectile AC, Fire AC, Projectile Damage Modifier i Energy Damage Modifier
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje Cold AC, Poison AC, Trap Disarming, Breaking and Entry, Cold Damage Modifier i Poison Damage Modifier
  • poniższe prawdopodobnie nie są in-game, ale wypisuję je dla kompletności - nikt nie wie jak je zbudować ani czy jest to w ogóle możliwe
  • [link widoczny dla zalogowanych] - dawałaby Ranged Init
  • [link widoczny dla zalogowanych] - dawałaby Chemical AC, Radiation AC, Chemical Damage Modifier i Critical Chance
  • [link widoczny dla zalogowanych] - dawałaby NCU
  • [link widoczny dla zalogowanych] - dawałaby Nano Cost Modifier


Conductory

  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje Matter Creation i Time and Space
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje Tradeskille i Evady
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje AddAllOff
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje First Aid i Treatment
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje Multi melee, 1h Blunt, 1h Edged, Melee Energy, 2h Edged, Piercing, 2h Blunt, Parry, Sneak Attack i Fast Attack - to ta brakująca część melee wrangla
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje Sharp Objects, Grenade, Heavy Weapons, Bow i Bow Special Attack - i wrangiel na "dziwne bronie"
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje AddAllOff, Melee Damage Modifier i Energy Damage Modifier
  • [link widoczny dla zalogowanych] - daje AddAllDef, Melee Damage Modifier, Energy Damage Modifier i Radiation Damage Modifier


Control Tower

Prócz tych wymienionych, w sklepie jest jeszcze jeden typ towera - "Control Tower - Omni/Neutral/Clan".
Sugestia ogólna: nie przejmować się nim.
Sugestia bardziej szczegółowa: Control Tower to jest to duże coś na środku każdego towersite, z którego w niebo bije słup kolorowego światła (niebieski dla omni, czerwony dla klanu i biały dla neutrali). Na towersite może być jedna i tylko jedna taka. Jej postawienie to moment, kiedy przejmujemy własność towersite. Stawiają ją planterzy po bitwie (okrzyki "planter needed" pojawiające się czasem na omninecie i innych kanałach oznaczają właśnie, że trzeba postawić Control Towera). Na polach które są już nasze (albo czyjekolwiek inne) nowego CT postawić się nie da. Nie warto nawet próbować.
Poza tym CT nie daje żadnych personalnych bonusów Smile

Dobra, wiem co mi to da. Ale pewnie są jakieś wymagania i ograniczenia, co?
Żeby postawić swojego własnego towera, trzeba spełnić kilka punktów:
  • Czy jestem w organizacji? / Am I in an organization? - towery są sprawą organizacji. Jeśli chcesz mieć własną wieżę, musisz należeć do orga - wszystkie muły, alty i banki które chcą własnego towera nalezy natychmiast przyłączyć do organizacji Smile Co więcej - porzucenie organizacji po wybudowaniu wieży powoduje jej natychmiastowe zniszczenie!
  • Czy jestem na towersajcie? / Am I in a land control area? - byle gdzie wieży postawić nie można. Towersite są zaznaczone na CSPmapie (patrz wątek "Linki"), a ich ogólne granice można poznać po pojawianiu się napisu "Entering land controlled area. Controler: Omlety"
  • Czy ten towersite jest zaakceptowany przez ICC? / Is the area approved for notum mining by the ICC? - nie wszystkie towersajty są tak naprawdę uaktywnione. Funcom kiedyś zdecydował, że niektóre będą włączone, inne nie - na przykład w SL wszystkie są z definicji wyłączone. Ostatnio była wielka akcja odblokowywania towersajtów na Rimorze, ale wciąż trzy pozostają zamknięte.
  • Czy na polu stoi Control Tower? / Is the controller in this area? - by można było stawiać wieże, na polu musi już stać Control Tower (to duże coś ze snopem światła z czubka).
  • Czy tarcza CT jest włączona? / Is the controller's defence shield active? - Podczas gazu 25 % wróg może wyłączyć tarczę obronną CT za pomocą tego urządzenia : [link widoczny dla zalogowanych] Po wyłączeniu defensyw, nikt nie jest w stanie postawić żadnych nowych wież na polu. Sytuacja ta ma miejsce tylko w przypadku ofensywy skierowanej na nasze wieże i zdarza się bardzo rzadko, zazwyczaj ten punkt nie sprawi nam problemów ze stawianiem towera.
  • Czy to pole jest własnością mojej organizacji? / Is the area the property of my organization? - Nie można budować towerów na cudzych polach! Nasze pole poznajemy po napisie "Controller: Omlety" pojawiającym się w momencie przekroczenia granicy pola.
  • Czy QL tej wieży jest w zasięgu QLowym tego pola? / Is the tower within the area's level range? - Uwaga, schody! Trudniejsza kwestia. Każdy towersite ma swój własny zasięg QLi. Można go odczytać z CSPmapy, albo z minimapki, stojąc na polu. W jaki sposób odczytać go z minimapki?
    1. włączyć minimapkę (cntrl-6, nie P!)
    2. poszukać w lewym górnym rogu znaczka "i"
    3. wybrać "Show buttons", czyli "Pokaż przyciski"
    4. spośród przycisków które się pojawią, wybrać "Info"
    5. na górze minimapki powinny pojawić się: nazwa towersajtu i coś enigmatycznie nazwanego Lvl Rng. Ten Lvl Range oznacza właśnie, jakie towery można tu postawić. Nie można postawić wieży o QL wyższym niż górna granica lub niższym niż dolna! QL wieży MUSI się mieścić w Lvl Rng pola!

  • Czy ogólna liczba wież na polu jest prawidłowa? / Is the total number of towers in the area legal? - na polu można postawić maksymalnie 50 towerów.
  • Czy odległość od wieży tego samego typu jest prawidłowa? / Is the proximity of the identical tower types legal? - ma to związek z kółeczkami, które pojawiają się na minimapce. Ogólne rozwiązanie - jeśli to wymaganie nie jest spełnione, przejdź parę kroków w którąś stronę i odsuń się od innych wież.
  • Czy odległość od innych wież jest wystarczająca? / Is the distance to other towers sufficient? - podobnie jak w poprzednim przypadku, problem ten rozwiązuje się przez przesuwanie się po polu. Po prostu, towery nie mogą stać jeden na drugim.
  • Czy jestem wystarczająco potężny, żeby zbudować więcej wież? / Am I powerful enough to build more towers? - to zależy od levelu postaci. Postaci poniżej 15 levelu nie mogą mieć wież. Levele 15-75 mogą mieć jedną wieżę. Levele 75-150 moga mieć dwie wieże. 150-200 mogą mieć trzy wieże. Levele 200+ mogą mieć cztery wieże.
  • Czy buduję wieżę, której jeszcze nie mam? / Am I building a tower unique to me? - można mieć tylko po jednej wieży danego typu. Nie można mieć dwóch wież które dodają do BM na przykład. Niestety.
  • Czy spełniam wymagania umiejętności? / Do I meet the skill requirements? - Ha! jednak jakieś są! Tak, do spostawienia towera wymagana jest przede wszystkim CL i czasem jeszcze jakiś skill. Jest to zawsze napisane na wieży. Pamiętajcie, że Jef buffuje Psychology o dużo Smile
  • Czy mam Notum Wars? / Do I have the Notum Wars expansion? - no po ostatnim ruchu FunComu teraz już wszyscy mają NW. No może za wyjątkiem jakiś prawdziwych nieszczęśników...


Dobra, ale co dalej? Jak postawić tego przeklętego towera?
Byłeś w towershopie, dowiedziałeś się o QL CT, znalazłeś waściwą wieżę, kupiłeś i masz towerka w inventory - ale co dajej? Czas ruszyć na pole...
Najłatwiej to zrobić przez grid. Wychodzimy w Notum Controller and Organization City (parter, obok Borealis i Emergency Exit) i z listy która się pokaże wybieramy właściwego towersajta. Pokażą się wszystkie towersajty organizacji i wyjście z mieście. Nie wiem jak u innych, ale u mnie, pomimo że nie mamy miasta, wyjście w mieście się pojawia, chociaż nie działa. W każdym razie wybieramy właściwego towersajta i bum! Oto jesteśmy.
Teraz wystarczy kliknąć prawym klawiszem na towerku w inventory i pokaże się okienko z pytaniami z poprzedniego punktu mojego opisu.
Jeśli wymaganie jest spełnione, punkt świeci się na zielono. Jeśli nie, świeci na czerwono. Towera postawić można tylko w momencie, kiedy wszytkie pytania świecą na zielono (tylko wtedy pojawia się przycisk "Build"). Na początku pewnie trzeba bedzie poprawić niektóre parametry - na przykład odsunąć się od innych wież, żeby wszystkie pytania zaświeciły na zielono (na dole jest przycisk "Check" do ponownego przeliczenia wszystkich wymagań).
No i jak wszystkie wymagania są spełnione, klikamy na przycisk "Build" i patrzymy, jak światło z niebios stawia nam towera! Prawda że śliczny?

Teraz jak wrócić do cywilizacji...
Hm, trzeba było kupić w towershopie (hehe, trzeba było mówić wcześniej, co?) Personal Grid Converter. QL tego cuda musi być większy niż QL CT stojącego na polu. Jak już je mamy, to targetujemy CT i klikamy prawym klawiszem na tym cudzie, czekamy moment i bum! Grid.

Ale czy to działa?
No to jeszcze szybkie sprawdzenie.
F1 (wybierz siebie)
T (informacje o sobie)
scroll na sam dół, pod mapy - personal towers <--- jest? Yay! Działa! Smile

Ciąg dalszy być może nastąpi.
Minęła zima, wiosna, lato i ciąg dalszy nastąpił...


Orgowe Kontrakty ( w trakcie pisania )

Czym są kontrakty?
Oprócz własnych wież organizacja posiadająca pola notum otrzymuje dostęp do kontraktów. Są to bonusy dla członków organizacji. Każdy otrzymuje te same profity. Tylko prezydent jest uprawniony do ustawiania lub zmieniania kontraktów. Są one sprzedawane w Tower shopach, w tej samej części sklepu co towery. Dostępne są w dwóch terminalach :

Land Control 10-105 Universal Advantages
Land Control 100-250 Universal Advantages

Dobra, ale co takie kontrakty mi dają? I ile?!
Rodzajów kontraktów jest masa i można znaleźć Advantages buffujące każdy skill poza Map Navigation oraz Vehicle water. Jeden kontrakt dodaje bonusy do dwóch różnych skilli. Niestety kombinacje premii są ustalone przez kreatorów gry i nie można ich zmieniać. Dlatego nie nie dostaniemy jednego kontraktu zawierającego na przykład Pistol oraz Fling Shot. Natomiast możemy użyć dwóch różnych kontraktów, żeby buffnąć zarówno Pistol jak i Fling Shot. Niestety liczba kontraktów jest ograniczona oraz definiowana przez ilość posiadanych pól notum.
Kontrakty można kupić w QL od 10 do 250. To, jakie QL bonusów możemy używać również jest zależne od sytuacji naszych pól notum.
Bonusy do skilli różnią się, zależnie jaki typ atrybutów jest buffowany. Na przykład QL 250 kontrakt doda nam 20 do Abilites, 30 do Combat Skilli, Nanoskilli, Tradeskilli, natomiast Evady podniesie aż o 40 punktów.
Uwaga! Nasz level również decyduje o wartości, jaką doda nam kontrakt. Bazy danych, takie jak [link widoczny dla zalogowanych] podają wartości dla gracza o levelu 200. Poniżej tego poziomu otrzymamy tylko pewien procent z podanej na stronie wartości. Natomiast po levelu 200 otrzymamy proporcjonalnie więcej niż podaje baza.

Chcę się twinknąć! Zmieńcie kontrakty pl0x!
O zmianę kontraktów należy prosić wyłącznie prezydenta, bo to jedyna osoba do tego uprawniona. Update bonusów nie jest jednak natychmiastowy. Na aktywację nowego kontraktu trzeba czekać (są to bodajże 2h, proszę ekspertów o weryfikację )

Lista kontraktów :

Abilites :
Concentration : Sense / Perception
Harmony : Psychic / Nano pool
Logic : Intelligence / Nano init
Heart Pump Boost : Stamina / Body development
Muscular Elasticity : Agility / Martial arts
Muscular Compactness : Strength / Brawl

Melee :
Heavy Arc : 2h Edged / 2h Blunt
Light Arc : 1h Blunt / 1h Edged
Physical Expertise : Physical init / Riposte
Thrusting : Piercing / Sneak attack
Reaction : Parry / Fast attack

Ranged :
Arcane Aim : Bow / Bow special attack
Ballistics : Sharp objects / Grenade
Specialist Aim : Rifle / Aimed shot
Heavy Aim : Shotgun / Assault rifle
Light Balance : Burst / Fling shot
Light Aim : Pistol / Smg
Heavy Balance : Heavy weapons / Full auto

Evades :
Improved Intuition : Dimach / Duck explosives
Melee Expertise : Melee init / Evade close
Ranged Expertise : Ranged init / Dodge ranged

Tradeskills :
Chemicals : Pharmaceuticals / Chemistry
Espionage : Psychology / Concealment
Mechanics : Mechanical engineering / Weapon smithing
Power : Electrical engineering / Quantum physics
Nano Manipulation : Tutoring / Nano programming
Access : Trap disarming / Breaking and entry

Nanoskills :
Metaphysics : Matter creation / Time and space
Personae : Sensory improvement / Psychological modifications
Transformation : Matter metamorphosis / Biological metamorphosis

First aid / Treatment :
Medical Expertise : First aid / Treatment

Mieszane :
Coordination : Multi melee / Multi ranged
Energy Expertise : Melee energy / Ranged energy

Inne :
Improved Movement : Swimming / Run speed
Transportation : Vehicle air / Vehicle ground Wink


Ostatnio zmieniony przez Issica dnia Czw 17:34, 09 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:57, 09 Lis 2006
Issica
Prezydent

 
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





Bump! Brakuje jeszcze kontraktów organizacji ale to może w nowym poście albo co...
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:57, 09 Lis 2006
jefm
Gość

 





bump! straciłem PM8 Wink
ale odbijemy, dzis sie cholernie dużo nauczyłem
PostWysłany: Czw 16:58, 09 Lis 2006
Jefm
Gość

 





straciliśmy my, nieobroniłem ja Smile
ale przynajmniej Ethic i Wieśiek mogli pooglądać walke dwuch na jednego Wink
PostWysłany: Czw 17:00, 09 Lis 2006
Dymek
Romantyk i PR

 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





Dobra robota Very Happy Tylko trzeba pola pozdobywać. Ja już niedługo zacznę twinkować swoją postać i zobaczymy jak we 2 z Jefem będziemy się spisywać Razz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:32, 09 Lis 2006
Issica
Prezydent

 
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





Jefm napisał:
straciliśmy my, nieobroniłem ja Smile
ale przynajmniej Ethic i Wieśiek mogli pooglądać walke dwuch na jednego Wink


Buuuu Sad No nic, trzeba szlfowac twinki.... I robić jakoś tak żeby bazy otwarte były o ludzkich porach.
I teraz mamy miejsce na Type II! Plantować nowe CT czas!
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:49, 09 Lis 2006
Ethicmouse

 
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Mój dzielny twink enfotrox zaczęty, rośnie jak na drożdżach... przynajmniej na razie ;p
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:20, 30 Sie 2007
Dymek
Romantyk i PR

 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa





Dodałem sklep w Atenach oraz wyjaśniłem co oznacza punkt "Is the controller's defence shield active?" Umieściłem też kilka informacji o kontraktach. W razie jakiś błędów proszę o korektę Wink
Jeszcze jedna sprawa : wydaje mi się, że na polu może znajdować się max 60 towerów, a nie 50 - jak podaje Iss, ale nie jestem tego pewien, więc zostawiam jak jest.
Zobacz profil autora
Towery - czyli jak pomóc Jefowi utrzymać nasze bazy...
Forum Forum organizacji Omlety z gry Anarchy Online Strona Główna -> Tips & Tricks
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin